triangeltrans

 

 

 

Het huidige werktuigbouwkundige onderhoud is weinig duurzaam.

Het bestaat uit:

o Storingsafhankelijk onderhoud
o Gebruiksduur afhankelijk onderhoud
o Toestandsafhankelijk onderhoud

Deze vormen van onderhoud zijn weinig duurzaam omdat ze het verdienmodel is van de MRO markt (Maintenace Repair Overhaul)
Ook conditie bewaking van machines en installaties middels:

o Trillingsmetingen
o Sensoren
o Big data

is weinig duurzaam omdat ze gericht is op het behoud van de bestaande situatie.
Omdat elke storing begint met een oorzaak is het wegnemen van de storingsoorzaak winst.

Een losgelopen boutverbinding bijvoorbeeld:

o Kan je weer vastdraaien.
o Maar waarom is die boutverbinding eigenlijk losgelopen?
o Wat ga je doen zodat de boutverbinding nooit meer losloopt?
o Hoeveel gevolgschade is hiermee voorkomen?


Voorkomen is altijd beter                 Oude meester pusht Proactief onderhoud